Malindo Air B737-900 Business Class Review

Penerbangan dari Kuching ke Kuala Lumpur KLIA


Airlines Caunter
Penerbangan ini pada aku bertaraf biasa. Permohonan tiket secara online berjalan lancar tiada stuck. Cuma staff di kaunter penerbangan amatlah kurang mesra terutama bagi penerbangan business class mereka harus mesra jika dibandingkan penerbangan lain selain Malindo mereka mempunyai kaunter khas untuk business class

Kertas boarding pass  look cheap.

Lounge
Lounge menyewa ruang plaza premium. Hanya tiga menu sahaja ditawarkan dengan nasi lemak sambal agak kurang menarik, mee kolok dan laksa sarawak. Orange juice taste like tab water. Kurang pilihan minuman soda begitu juga pilihan untuk teh dan kopi. Kelajuan internet bagus dan seat pun ok. Kakitangan ramah dan mesra.

Balai Pelepasan
Balai pelepasan segalanya baik no delay. Announcement clear. Ada papan priority for business class.

On Board
Untuk seat kerusinya agak panjang dan sangat selesa. Cuma mereka kekurangan fungsi kerusi elektronik. Boleh diconsider agak outdated technologies but it's still fine.


Minuman seperti jus mempunyai banyak pilihan. Majalah disediakan juga bagus untuk dibaca...

Pelbagai pilihan makanan dan minuman yang sedap. Terdapat empat pilihan makanan di atas kapal. Beberapa pilihan minuman seperti soda dan minuman teh serta kopi. Presentation kulinari pun sangat mengagumkan. 




Kualiti skrin IFE hebat. Tapi pilihan entertainment  teruk dan kurang menarik. 

Agak kurang menarik uniform yang dipakai cabin crew. Nampak macam "maid". Seragam tersebut tidak sesuai untuk peringkat International for my opnion. Mereka perlu perbaiki, menukar gaya rambut. Cabin crew semuanya ramah but body gesture like a low cost crew.

Pengalaman kabin: ia adalah amat baik bagi penerbangan ini untuk saya dan ianya ambience. Rasa seronok dengan persekitaran mereka. 

Proses tuntutan baggage dan luggage laju dan cepat.

Pengalaman keseluruhan sangat bagus. Pelbagai pengalaman tak dapat dilupakan terutamanya pilihan makanan dan minuman yang enak.

Saranan: it is really recommended to fly with Malindo Air for Business Class. Ia boleh dikatakan yang terbaik untuk business class for local airlines


Sumber: FB Oren Katique

0 comments: